Klejnot Namaho

Autor: Bodziax
Indiańskie plemię Namaho prowadziło spokojne życie. Jednak gdy na ich ziemię zaczęli napływać biali kolonizatorzy odkryli oni rysunki Namaho przedstawiające tajemniczy kamień. Indianie Namaho nie chcieli oddać swojego klejnotu, gdyż był on symbolem władzy wodza. Wódz Namaho ukrył klejnot gdzieś w Górach Orlich. Biali byli wściekli i rozpoczęła się rzeź Indian. Kolonizatorzy zaś ginęli w górach bezskutecznie szukając klejnotu. Mike przybywa do Oak Hills w Górach Orlich, aby odnaleźć klejnot, który stał się po dekadach legendą...

Jest to moja pierwsza tak zaawansowana mapa adventure. Fabuła nie jest porywająca, ale myślę że może zaciekawić. Nie jest to typowy western. Będę wdzięczny za opinie i rady w komentarzach, mam nadzieję, że się czegoś nauczę.
Zalecane jest użycie Optifine.

Tekstura ravagera na podstawie: https://www.planetminecraft.com/mob-skin/bison-like-ravager/
Tekstura kuszy: https://minecraft.novaskin.me/skin/5000505917177856/better-revolver
Tekstura bambusa na podstawie: https://minecraft.novaskin.me/skin/3584783038/Tripwire-Hook-Key
Muzyka: https://www.youtube.com/watch?v=yyV_eb3p3Zw

Dodana: 3 miesiące temu
Kategoria: Adventure
Wersja: 1.17.1
Pobrania: 75
9

Zobacz inne mapy Adventure

(Więcej)
Magiczne Święta

Wykonał: McHishi

Hej witam was w kolejnej mapie na moim profilu sporo mnie nie było lecz przyszedłem do was z mapą swiąteczną "Magiczne Święta" która budowałem 3 tygodnie mam nadzieje że ci się spodoba będe ci bardzo...

Dodano 3 lata temu

Zobacz więcej
Fałszywa Rzeczywistość

Wykonał: Kvilix

Cześć, chciałbym Wam przedstawić moją kolejną mapę adventure pt. ,,Fałszywa Rzeczywistość ’’. Mam nadzieję, że się Wam spodoba. Fabuła: Nazywasz się Łukasz, masz 30 lat i pewnego dnia zgłaszasz się...

Dodano 3 lata temu

Zobacz więcej
Za Kulisami

Wykonał: Kvilix

Cześć, chciałbym Wam przedstawić moją kolejną mapę adventure pt. ,,Za Kulisami ’’. Fabuła: Masz na imię Edmund, jesteś przeciętnym nastolatkiem mieszkającym w miejscowości o nazwie Goranowo. W Pols...

Dodano 3 lata temu

Zobacz więcej
Wilczy Głód

Wykonał: Kassarix

Woof! Chciałbym Wam przedstawić moją kolejną mapę przygodową! Mapę tworzyłem bodajże 5 miesięcy z dłuuugimi przerwami. Mapa jest na wersję 1.12.2, lecz myślę, że naprawdę warto zagrać! :) Fabuła;...

Dodano 4 lata temu

Zobacz więcej

Komentarze (12)


  • pawhjUwU 2 miesiące temu

    Bardzo spoko mapeczka króciutka ale fajna 9/10


  • Bodziax (Autor mapy)
    2 miesiące temu

    @FilipPL90 dzięki za taki miły komentarz :D Druga część mapy w budowie :)


  • FilipPL90 2 miesiące temu

    Mapka, bardzo fajna, przed chwilą przeszedłem z Bizonem walczyłem (MEGA FAJNIE ZROBIONY) zginąłem 3 razy... ale na szczęście całą mapkę przeszedłem, Budowle Jak WESTERN, i ogólnie klimat , zamysł mega mi się podobał, szkoda że nie umiem robić map bo takimi mapami naprawdę da się uszczęśliwić społeczność... mapka na 45min... Ale mega mega fajna... Pozdrowionka, Oby więcej takich, Autorze Jak na pierwszy raz ARTYDZIEŁO...


  • Ksaveriusz 3 miesiące temu

    @Bodziax - zapraszam :D https://discord.gg/BMUU9BV667


  • Bodziax (Autor mapy)
    3 miesiące temu

    @Ksaveriusz bardzo chętnie dołączę do takiego serwera :)


  • Ksaveriusz 3 miesiące temu

    @Bodziax
    Możliwe :D
    Na sequel czekam z niecierpliwością, a powodu nie umiem się domyślić (bo szeryf chyba nie miał żadnego dialogu z naszym bohaterem, aby dowiedzieć się, że szuka Klejnotu, ani tego, że ma mapę), liczę jednak na coś oryginalnego. Co do porad, jeśli chcesz, mogę Ci dać link do największego serwera o mapach, gdzie na pewno uzyskasz pomoc :D


  • Bodziax (Autor mapy)
    3 miesiące temu

    @Ksaveriusz jeszcze nawiązując do tego zepsutego bizona, to miałeś tak bo z jakiegoś powodu command block wykrył brak bizona przez co uruchomił sekwencję końcową mapy co spowodowało ten krzyk bizona na czacie i otwarcie komnaty. Nie mam pojęcia czemu tak ci się zdarzyło. Być może przez ten render tak jak napisałeś :/ Grając w tą mapę kilka razy nigdy tak mi się nie zdarzyło. Możliwe też że ten błąd jest losowy i zależny od momentu wczytania bizona przez grę :/


  • Bodziax (Autor mapy)
    3 miesiące temu

    @Ksaveriusz Dziękuje Ci za tak rozbudowaną opinię o mapie. Odniosę się tu do kilku rzeczy o których wspomniałeś. Jest tylko jeden autor mapy, nie autorzy :). Wrobel to zamerykanizowane polskie nazwisko(takie małe nawiązanie do postaci Wróbla z rdr2 :) Zbyt łatwa walka z Daltonami została zrobiona przeze mnie celowo bo obawiałem się że walka z nimi będzie za trudna i jak widać przesadziłem tutaj xD Segment z synem szeryfa miał być niejasny gdyż chciałem żeby został on bardziej wyjaśniony w kolejnej części mapy( chociaż patrząc na całą fabułę mapy można się domyślić czemu szeryf chciał nas aresztować :). Dodam też, że wiele rzeczy chciałem zrobić lepiej/fajniej lecz po prostu nie wiedziałem jak xD i musiałem je uprościć. Gdy zaczynałem budować tą mapę moja wiedza o komendach to było zero i posiłkowałem się poradnikami na yt i wpisami na forach. Brakowało mi wielu sposobów na rozwiązanie pewnych sytuacji(np. wykrywanie czy gracz ma kilka różnych przedmiotów w eq) więc zacząłem patrzeć na komendy na innych mapkach mc. Trochę szkoda, że jest tak mało poradników dot. tworzenia map minecraft :/ W każdym razie dziękuję za rady z których na pewno skorzystam. Pozdrawiam :)


  • Ksaveriusz 3 miesiące temu

    Klejnot Nawaho to przyjemna mapka, ale pełna wad.
    Zacznę może od największych jej pozytywów - muzyki i budowli.
    Budowle są klimatyczne, można się wczuć w westernowy klimat, wnętrza są ciekawie zbudowane, a tipi (nie wigwam) Eagle'a - chyba najładniejszy jaki dotychczas widziałem w Minecrafcie. Oraz muzyka. Te dwa elementy są naprawdę na wysokim poziomie. Reszta niestety już nie jest tak dobra.
    Mapa podzielona jest na trzy segmenty:
    - segment w wiosce
    - segment walki z Pułkownikiem
    - segment w Górze Jastrzębia

    Segment w wiosce zaczyna się od pobudki Mike'a, który wychodzi z mieszkania (wynajmowanego jak mniemam, gdyż jest podróżnikiem) i idzie do baru, aby uzyskać informacje o tytułowym klejnocie. Na początek w oczy rzuca się ładnie zbudowane miasteczko, wedle klasycznego schematu: jedna ulica, a wokół jej domy. Bardzo podobało mi się to, jak autorzy wybrnęli z ogrodzeniem miasta od świata. Otoczyli go kamiennymi kulami z worldedita i zrobili wrażenie, że miasteczko jest w dolince. Wada? Tunel na krańcu (nie pamiętam, czy po drugiej stronie też był jakiś tunel). Według mnie schludniej wyglądałoby to, gdyby była zakręcająca droga, a nam dostęp blokowałyby barrier blocki.
    Jednocześnie na samym starcie zauważamy wadę nie tylko tej wioski, ale też większości wiosek w mapach do MC - są tylko budynki funkcyjne. Mamy cztery budynki, z czego jeden to bar, drugi to dom Wrobla, a trzeci to biuro szeryfa. Pozostał nam jeden, w którym mamy trzy mieszkania, konkretnie:
    a) mieszkanie bohatera
    b) stodołę
    c) ruderę
    Przydałoby się, gdyby autorzy wybudowali jeszcze z 5-6 domków, o wiele lepiej by to funkcjonowało i dodawało głębi. Do tego mogliby dodać jakieś pojedyncze dialogi z NPC-ami, które nie wnosiłyby nic do fabuły, ale byłyby dodatkiem.
    Dostajemy od Eagle'a zadanie wydobycia z więzienia jego przyjaciela, który podobno ukradł z baru butelkę wódki. Szeryf się zgadza, ale aby to zrobić musimy wykonać trzy prace społeczne.
    I... To ma sens? Bo wrobiony Indianin jedynie ukradł wódkę, więc faktycznie taki wykup w miejscu, gdzie szeryf jest prawem mógłby mieć miejsce.
    Pierwsze zadanie to wysprzątanie ulicy, drugiego to pomoc staremu Wrobelowi (Wroblowi (?)) w zbiorach pszenicy, a trzecie to wymordowanie gangu Daltonów. Za nawiązanie szanuję, za wykonanie... Zacznijmy od tego, że są oni przy wiosce, dziwne, że szeryf się tym nie zajął. Moglibyśmy tu mieć jakiś dłuższy motyw z szukaniem ich śladów itp. Ale dobra, są w grocie, wchodzimy tam i... Walka ma zerową trudność. Mamy bowiem łuk i wystarczy ich wystrzelać, nie są w stanie nawet wejść do wąskiego przejścia między zewnętrzem, a ich kryjówką.
    Wracamy do szeryfa, on uwalnia Indianina, my oddajemy mu złoto zrabowane przez Daltonów i po dostaniu instrukcji od Eagle'a, ruszamy na poszukiwanie klejnotu, w stronę Góry Jastrzębia.
    Wyłapałem drobną nieścisłość fabularną - Wrobel wie, że pomagamy szeryfowi, nie miał jednak możliwości, aby się o tym dowiedzieć.
    Oraz drobny błąd - armory przechodniów co prawda są zabezpieczone, ale szeryf Stacy już może zostać przez gracza rozebrany.
    Na plus, że armory są w odpowiednich pozycjach.

    Segment drugi polega na próbie aresztowania gracza przez pułkownika Arthura Stacy'ego i mam z nim trzy problemy:
    0 - nie odpalił mi się (ale to moja wina, bo zamiast dać render distance na 15, dałem symulowanie chunków).
    1 - dlaczego szeryf chce się nas pozbyć??? Jaki to ma sens fabularny?
    2 - dlaczego możemy zabić tych policjantów zanim zacznie się walka (z dwóch się wam na pewno uda ubić, jeśli zaczniecie, gdy dialog się zacznie)
    3 - dlaczego arena jest podzielona na pół przez barrier bloki, co prawie mnie zabiło oraz czemu nie ma jakiegoś licznika wrogów, czy innego cosia, bo szukanie ich, gdy się rozbiegli, na kreatywnym było nużące, zwłaszcza, że nie wiedziałem ilu jeszcze.

    Potem docieramy na górę, mamy opuszczone obozowisko i znów się doczepię do dwóch faktów:
    Fakt 1 - jakiś Bizon mi krzyknął NIEEEEEE. Dostałem taką wiadomość na czacie. Tak mnie ona skonfundowała, że myślałem, że znowu coś zepsułem. Nie wiem dlaczego tak się stało, być może znów przez ten niewłaściwy render.
    Fakt 2 - dlaczego Mike w żaden sposób nie reaguje na trupa w obozie? Jakiś komentarz mógł rzucić, może znalazłby notatkę tego trupa?
    Potem mamy 3 minigierki i boss fight (parkour, przechodzenie tunelem ze strzałami, walka z Indianami, która jest strasznie znikąd zapychaczem i nie ma fabularnie żadnego sensu, bo skąd oni się tam wzięli?), który polega na walce z dewastatorem, który jest Bizonem, przyzwanym przez wodza Indian, aby chronić skarb. Nie trzeba go zabijać, wystarczy wbiec do komnaty i mapka się kończy.
    Jeszcze z plusów - ładne tekstury rewolweru, klucza, czy bizona.

    Jak oceniam mapę? Końcowo daję jej 4.5/10, nie najgorzej jak na pierwszy raz, bawiłem się nieźle, powodzenia @Bodziax w przyszłych projektach.
    ~Pozdrawiam, Ksaveriusz.


  • Bodziax (Autor mapy)
    3 miesiące temu

    Zepsuty dialog w etapie z Arthurem Stacy jest spowodowany złym zasięgiem renderowania (15 chunków trzeba ustawić tak jak jest napisane w zasadach!) Nie pojawienie się skrzyni w samochodzie jest spowodowane najpewniej złą wersją gry. Nie pojawienie się Daltonów to najpewniej zły poziom trudności. Przyznam, że jak zagrałem w tą mapę 4 miesiące temu to niektóre z tych błędów też mi się pojawiły, ale były one spowodowane tym co napisałem wyżej.


  • Ksaveriusz 3 miesiące temu

    @bananjojopl
    U mnie się pojawili, ale natomiast całe wydarzenie z Arthurem Stacym było popsute (nie wyświetlił mi się dialog, nie pojawiła skrzynka...) i musiałem je ręcznie naprawiać na raty. Ogólnie nie wiem czy to coś u mnie (grałem na nowszej wersji), czy u autorów (ale skoro mapa tu wylądowała to powinna działać).


  • bananjojopl 3 miesiące temu

    czy tylko u mnie Daltonowie się nie pojawili ?