Horror w Żabce

Autor: Wojtych
Historia(nie ma spoilerów):
Jesteś nowo zatrudnionym nastoletnim pracownikiem Żabki, który chce sobie dorobić przed studiami. Nie spodziewasz się jednak tego, co czeka na ciebie w trakcie nocnej zmiany...

W folderze z mapą znajduje się także wymagany resource pack (który wymaga OptiFine)
oraz (bardzo) zalecane shadery, które dodają mapie jeszcze lepszego klimatu grozy i niepokoju.

Miłej gry!

Dodana: 3 miesiące temu
Kategoria: Horror
Wersja: 1.20.1
Pobrania: 2046
33

Zobacz inne mapy Horror

(Więcej)
Nowa Ja

Wykonał: Kassarix

Cześć! Po długim czasie w końcu mogę zaprezentować moją nową mapę! Tym razem mapę horror :] Mapa miała być udostępniona już dawno, natomiast niestety minecraft usunął mi tę mapę i musiałem wszystk...

Dodano 3 lata temu

Zobacz więcej
Leśny Horror Chapter 1

Wykonał: Dre_ams

Cześć! Chciałbym zaprezentować wam moją mapkę horror, którą tworzyłem przed długi długi czas (oczywiście przerwami). Miałem wstawić ją już dawno temu, lecz miała ona liczne błędy, które wychodziły...

Dodano 5 miesięcy temu

Zobacz więcej
Postać ze snu

Wykonał: LewyGaming

Edward miewa każdej nocy ten sam koszmar i po pewnym czasie postanawia dowiedzieć się, czego chce od niego tajemnicza postać ze snu.

Dodano 3 lata temu

Zobacz więcej
Beware

Wykonał: Cactus-Maps

Spokojnie sobie siedzisz i grasz w grę, nagle dzwoni co ciebie żona. Opowiada ona o domie, który właśnie dla niej kupiłeś, niestety nie powiedziałeś jej o zdarzeniach, które miały tam miejsce wcześnie...

Dodano 2 lata temu

Zobacz więcej

Komentarze (12)


  • Tymoooo 5 dni temu

    super mapa!!! Polecam


  • EM11L_ 3 tygodnie temu

    Mapa klimatyczna i fajnie zbudowana. Jedyny minus jest taki, że jest mała, ale poza tym mi się podobała. Jedynie przez co musiałem resetować świat jest to, że podczas zmieniania kamer spamowałem przez co blok zostal wyrzucony i nie wrocil do eq. I sposób zmieniania kamer powinien być lepszy, np. przez czat czy chociażby kucanie, ale nie mówię, że jest zły. Ogólna ocena to 8.5/10.


  • Blizna99 1 miesiąc temu

    najstraszniejszy moment to byl jak do sklepu przyszła jakas pani(i kurier)


  • ADIX_Minecraft 1 miesiąc temu

    Fajnie się nagrywało odcinek z tej mapki


  • Ksaveriusz 2 miesiące temu

    Horror w Żabce to mapa, która w internetach zyskała sporą popularność i masę pozytywnego odzewu. Dlatego... Podchodziłem do niej sceptycznie.
    I, niestety, jak się okazało słusznie. Mapa ta bowiem estetyką i ciekawymi pomysłami zakrywa swoje wady, których ma sporo.
    Na początek powiem kilka słów o szacie graficznej. Mapa jest zbudowana ładnie i estetycznie, zwłaszcza sklep, w którym spędzimy zdecydowaną większość mapy. Co prawda różna rozdzielczość tekstur to minus, ale zbytnio to się nie wyróżnia. Z pozytywów - mapa ma własne modele, choć szafa jest zrobiona z żelaznych drzwi. Lobby to typowy klocek z dwoma przyciskami.
    Technicznie jest średnio.
    Bardzo ciekawym i dobrze zrealizowanym pomysłem jest to, że nad paskiem EQ pojawiają się przemyślenia bohatera. Pozytywnie oceniam też decyzję związane z wykorzystaniem czatu i dwoma rodzajami tekstu, jeden jest używany jako SMS-y i poprzez najechanie kursorem odczytujemy treść, drugi wymaga kliknięcia do aktywacji.
    W interakcje wchodzimy poprzez shiftowanie i wszystko psuje jedna rzecz - animacje.
    Otóż autor zaanimował NPC, ale zrobił to tak nieudolnie, że abstrahując od prędkości porównywalnej do żółwia, co można jeszcze wybaczyć zdarzają się momenty, gdy pokonuje on połowę dystansu idąc jakąś pokraczną wersją moonwalka, a jeden to w ogóle się zdematerializował i przechodzi przez ladę. Tia... Psuje to całe dobre wrażenie reszty.
    O fabule nie powiem za wiele, jest ona prosta i niestety, głupia. O ile na samym początku są to głupotki niewielkie i wytłumaczalne (np. skąd Kamil, pracownik dziennej zmiany ma nasz telefon), to im w dalej las tym gorzej. Kulminacją głupoty jest moment, gdy, UWAGA SPOILER:



    Widzimy za oknem mordercę, więc mimo posiadania swojego telefonu (przychodzi nam przecież ALERT RCB) oraz Kamila (teoretycznie może on nie działać) nie dzwonimy na policję tylko zamykamy Żabkę. Tia...
    Dziwi mnie też, że m.in. protagonista nie zwraca uwagi na niezapowiedzianego deratyzatora.



    KONIEC SPOILERA
    Co do gameplayu... Mamy kilku klientów, ale poza jednym interakcje ograniczają się do:
    - Dobry wieczór
    - Dobry
    *Skanowanie zakupów*
    - Coś jeszcze?
    - Nie, dobranoc
    - Dobranoc

    Jeden klient wyłamał się z tego schematu i rzekł, że ma Żappkę (to nie tak, że nasz protagonista powinien każdego o nią pytać, a jak nie mają to zachęcać).
    Był również jeszcze mężczyzna, który żebra o coś do jedzenia. Mamy wybór, czy mu pomóc. Nic on nie zmienia, ale fajnie, że jest taki dodatek.
    Zapowiedzianych na początku bezdomnych do odsyłania brak.
    Urozmaiceniem jest np. rozkładanie towaru, wizyta kuriera, czy możliwość patrzenia na kamery. Są one fajnie zrobione, ale mają wadę - działają poprzez wyrzucanie bloków kolorowej wełny z EQ, przez co zmieniają swoje położenie, gdy się na nie patrzymy. Wielki napis, mówiący jak obsługiwać kamery według mnie jest zbędny za kolejnym razem użytku.
    Mógłbym się jeszcze czepić paru detali (np. Czemu NPC wychodzące ze sklepu znikają po przekroczeniu bramy poprzez teleportację) jednak są to tylko detale.
    Zanim zakończę recenzję - parę słów o horrorze.
    Otóż uważam, że mapa najlepiej straszy... Gdy czekamy na to co się dalej wydarzy. Mamy parę jumpscarów (z czego jeden to niepotrzebna wstawka ze snem, drugi to jumpscare od kuriera, którego się każdy spodziewa...), z czego o jednym powiem na końcu. Tak to to nie ma niczego oryginalniejszego. Plus za próbę budowania napięcia narracją.

    UWAGA SPOILER:
    Otóż jeden jumpscare jest gdy zobaczymy na kamerze za Żabkę. Tam jest morderca.
    Bohater nie reaguje na to w żaden sposób, jest to randomowa wstawka z postacią, która w lore świata pojawia się w naszej Żabce za jakieś dwa tygodnie... Tia... To tylko jedna z wielu głupot fabuły.



    Podsumowując mapę oceniam na 4.5/10. Wahałem się między 5/10, a 4/10. Jest ona bardzo ładna, technicznie gdyby przymknąć oko na psujące efekt animacje, nawet nieźle buduje klimat, ale wszystko rozbija się o durną fabułę, która z daleka wydaje się być porządna, to z bliska leży. Niemniej zachęcam do zagrania, całkiem nieźle spędzicie te ~30-40 minut. Nie jest źle, ale mogłoby być dużo lepiej. Widać jednak u autora potencjał, czekam na jego kolejne produkcje.

    ~Pozdrawiam, Ksaveriusz.


  • bartekas12 3 miesiące temu

    Widzę inspiracje od studia Fears to Fathom


  • domincio 3 miesiące temu

    jak włączam minecraft to mi nie pokazuje tej mapy


  • IntruzMaster 3 miesiące temu

    Mega mapa, najbardziej zesrałem się jak zobaczyłem na tylnej kamerze mordercę.


  • wokruj 3 miesiące temu

    Super mapa odcinek nagrany:https://youtu.be/95cMMYqHXI4


  • Shabek235 3 miesiące temu

    Bardzo fajna mapa. Dopracowane textury. Oby tak dalej!


  • pxwlee 3 miesiące temu

    Fajna mapka, darłem przez nią mordę na filmie HAH


  • HammyFire48 3 miesiące temu

    Powiem Ci, że spoko mapka. Szkoda, że tak szybko się akcja rozwinęła i brakowało mi też takie "easter egga", czyli reakcji bohatera, jak zauważyłem i patrzyłem się wprost na łopatę.

    UWAGA, SPOILERY!

    Nie wystraszyłem się tego kuriera, bo sprawdziłem wpierw kamery i wiedziałem, że tam jest. Były zablokowane momentami, więc odebraniem od kuriera actimela, też powinny być zablokowane ( nie wiedziałem, że na tył przyjedzie, w sumie logiczne, ale skupiłem się na historii, wypatrywaniu wszystkiego, że jakoś mi nie przyszło to do głowy ), oczekiwałem go, że przyjdzie do sklepu i gdybym kamer nie sprawdził i randomowo wyszedł na tył, to bym się przestraszył. Szkoda też, że mało takich momentów było, jak to "Psst" na początku. Mam ku*na 21 lat, a się przeraziłem ( dźwięk przestrzenny, słuchawki, słyszałem to za sobą ) i w głowie miałem: "Na-ah, nie ma ch**a, że się odwrócę".
    KONIEC SPOILERÓW!

    Ogólna ocena 7/10. Nie mam co nic do zarzucenia co do tekstur, rozgrywki. Raz jeden NPC wszedł po prostu w ladę, zamiast przed nią, ale to do wybaczenia. Bardziej zarzuty, jak pisałem wcześniej, że zbyt szybko akcja się rozwinęła, za krótka napka, zacząłem ją 1:10, skończyłem chyba 1:40 i był taki 1 jumpscare taki solidniejszy, reszta, może być. Mam nadzieję zobaczyć u Ciebie więcej mapek horrorowych, dłuższych, więcej historii, powoli rozkręcająca się akcja, więcej takich "małych" jumpscarów, takich typowo budujących napięcie, nie, że nagle coś mi na mordę wyskoczy, jakiś żul Mietek, bo nie chciałem mu alkoholu sprzedać ( xD ).

    Polecam też, troszkę się poduczyć funkcji ( function ), bo jest to przydatne, jeśli chodzi o odciążenie mapki + gdy mapka jest duża, to nie ma problemu z tym, że jakiś command_block się nie odpali, bo jest po za zasięgiem, bo funkcje odpala się z poziomu plików w grze, więc one działają wszędzie. Dla przykładu, robię mapkę typu "Tower Defence", musiałem mieć ponad 40 zasięgu ustawionego, bo mi nie wyłapywało komend z command blocków i nie kopiowało mi "planszy". I też z, ponad 150 komend ( odpowiedzialnych za kupowanie wieżyczek, ulepszanie ich, sprzedaż, działanie w zależności od poziomu ) za pomocą funkcji, zrobiło się ich z ok. 15. Jakbym jeszcze bardziej chciał odciążyć MC, to na pewno z 7 by się ich zrobiło. Trudne do ogarnięcia nie jest. Mi to jakieś 10-15 minut zajęło ( może dlatego, że po informatyku jestem, a to jest podobne do programowanie, to trochę znajomy teren ). Jedyny minus, to że komendy odpalają się od razu, jeden po drugiej ( jak masz w tej funkcji wypisane 20 komend, to te 20 komend odpali się w mniej niż 1 s., praktycznie na raz, ale jedna po drugiej ). Jest to poniekąd plus, ale jak chcesz zrobić czasówkę, że jedna się odpala po chwili, to i tak idzie to ogarnąć 2 command blockami, żeby to działało ;)

    Życzę miłego dnia/nocy, dobrego rozwoju z mapkami i czekam na więcej :)