Wykonał: LewyGaming
Jakub po tym jak dowiaduje się, że Edward zaginął postanawia wraz z Leśniczym znaleźć sposób na uratowanie go ze świata Czity. - Mapa horror z fabułą dla jednego gracza! - Czas przejścia to około...
Dodano 1 rok temu
Wykonał: Pawcik
Witajcie! Przedstawiam wam moją nową mapę pt. "Zanim Nadejdzie Świt", chciałbym tutaj podkreślić że inspirowałem się grą "Until Dawn" lecz nie jest to kopia 1:1, mam nadzieję że mapa przypadnie do gus...
Dodano 3 lata temu
Wykonał: CK5
Czym jest "Beware"? ------------------ "Beware" (po polsku: strzeż się) to psychologiczna mapa horror w minecraft. Jak sam typ sugeruje - "psychologiczny horror" - mapa oddziałuje mocno na naszą ps...
Dodano 5 miesięcy temu
Wykonał: LewyGaming
Edward miewa każdej nocy ten sam koszmar i po pewnym czasie postanawia dowiedzieć się, czego chce od niego tajemnicza postać ze snu. - Mapa horror z fabułą dla jednego gracza! - Czas przejścia to...
Dodano 1 rok temu
Komentarze (55)
a 4 miesiące temu
@Kvilix, jeśli historia ma ciąg dalszy, czy planujesz ją kontynuować i powinnam się spodziewać kolejnej części Strachu przed nim?
Całuski
~a
MATIyt2 4 miesiące temu
jak zrobiłeś to ze się nie da włączyć creative?
Kvilix (Autor mapy)
5 miesięcy temu
@amelkar-v1 zakończenie faktycznie jest powierzchowne, ale historia ma jeszcze dalszy ciąg.
amelkar-v1 5 miesięcy temu
fajna mapa ale szkoda że tak się powierzchownie skończyło
Ksaviner 7 miesięcy temu
@Kvilix Używam swoich argumentów. Mam prawo sądzić jak on
Kvilix (Autor mapy)
7 miesięcy temu
@Ksaviner to nie jest krytyka tylko już niemal hejt. Mógłbyś chociaż użyć własnych argumentów, a nie argumentów MrKisiela z filmu?
Ksaviner 7 miesięcy temu
@Kvilix to jest KRYTYKA
Kvilix (Autor mapy)
7 miesięcy temu
@Ksaviner skończ ten speedrun hejtowania moich map
Ksaviner 7 miesięcy temu
Ta mapa jest słaba. Bardzo słaba. Co prawda w miarę ładna i dobra technicznie, ale poległa na fabule i strachu. Fabuła nie ma zbytnio sensu, a strachu nie ma. Najgorszym momentem mapy jest koniec. W mojej opinii nie warto na nią tracić czasu. 3/10
milosz14112 9 miesięcy temu
Nagrałem ciekawy film o tym, zapraszam :) https://www.youtube.com/watch?v=i3Iy1tCHTxw
Kvilix (Autor mapy)
1 rok temu
Dzięki za opinię panie Kisiel!
amogus 1 rok temu
bardzo fajna i oryginalna mapa. nawet ją nagrałem: https://www.youtube.com/watch?v=xUwKDevH2NE
LiscMoster4 1 rok temu
dałem diaxa polecam
LiscMoster4 1 rok temu
super mapka polecam
Jast 1 rok temu
Super fajna i dobrze zrobiona mapka. Polecam. Nawet ją nagrałem https://www.youtube.com/watch?v=cEK4CjUTsr8&t=25s
maniek_co_cie_trapi 1 rok temu
@a ty się na Magde gesler nadajesz tylko że zamiast jedzenia to mapy ale i tak jesteś gruby xD
Krystek26 1 rok temu
Fajna mapka!
Michlus_25 1 rok temu
ok 37 minutowcu
Ksaviner 1 rok temu
@Michlus_25 daje ci jako przykład
Michlus_25 1 rok temu
@Ksaviner nie grałem jeszcze w postać ze snu
Zajebioza 1 rok temu
Diax? Oczywiście!
Ksaviner 1 rok temu
@Michlus_25 nie w każdej. Np w ,,Postać ze snu'' może przeżyć.
Michlus_25 1 rok temu
dlaczego w każdej mapie horror główny bochater deda np nowa ja
emek16 1 rok temu
spoko mapka
MrKisiel (Moderator)
1 rok temu
Fiddlesticks, end of men
Fiddlesticks, first of 10
koxikowy11122 1 rok temu
fajnie sie grało oglondałem też u enziego
Kvilix (Autor mapy)
1 rok temu
@MagicNinja98236 na moim profilu znajdziesz inne całkiem długie mapy, np. Fałszywa Rzeczywistość, dzięki za zagranie!
a 1 rok temu
Wydarzenia i ogólne przedstawienie historii w Nowej ja było nad wyraz kliszowe, co w moim odczuciu dawało jej to chociaż tego unikalnego wydźwięku. W Strachu przed Nim jednak brakowało tych wyróżniających elementów, dzięki którym zapadłby mi on w pamięć.
Za winowajcę tych mdłych wrażeń uważam oparcie się na chacie. Komunikaty tekstowe, a dokładnie cały chat, ma duży potencjał do przekazywania emocji i klimatu, czego dowodzą wszystkie gry w których tekst pojawia się animowany. Oczywiście, w realiach minecraftowych zastosowanie takiego prostego efektu, jak dopiero co drukowany tekst, jest dla większości niemożliwie czasochłonne, absencji wymienionych efektów wizualnych więc nie biorę pod uwagę, mimo ich świetnego podkreślania fabuły.
Wymieniona wcześniej fabuła musi jednak reprezentować sobą jakiś przyzwoity poziom, jednocześnie inwazyjnie nie ingerując w samą rozgrywkę. Balans pomiędzy tymi dwoma aspektami gry, decyduje o moim odczuwalnym doświadczeniu. Strach przed Nim pod tym względem zawiódł mnie w temacie horroru.
Rozczarowałem się rosnącym dystansem między mną a głównym bohaterem, którego imię jedynie pamiętam ze względu na bajkę, o dzieciakach walczących ze otaczających ich światem. Ta przepaść i zanikanie mojej empatii wobec Phila zakorzeniona była właśnie w rozdzieleniu rozgrywki pomiędzy czas dialogów a poruszanie się i walkę. Ja a nie podróżowałem po lesie Graywood, który mógł być dowolnym innym lasem, w poszukiwaniu schronienia, był to Phil, ja a jedynie klikałem tekst w książkach lub na chacie. To nie mi również pokazała się transseksualna wiedźma, ożywiona przez strach jednej osoby, bo nie jest to inaczej wyjaśnione, ja tylko czytałem jej konwersację z protagonistą.
Nie uważam za złe jednak odgrywania wymyślonych postaci, muszą jednak zostać one w jakiś sposób wprowadzone, by uniknąć komentarzy typu "o, za chwilę umieram". Ma mi zależeć na losach pojawiających się postaci, powinienem je polubić, znienawidzić, czuć wobec nich zgorszenie, lub faktycznie postrzegać je jako zagrożenie, byle by nie były one bezbarwnymi zapychaczami kluczowych ról fabularnych.
Przekazywana treść, ma równomierne znaczenie jak sposób już wcześniej omówiony sposób jej podawania. Myślę, że opowieść którą próbujesz przekazać ma potencjał, jednak nie została ona wystarczająco rozwinięta. Transseksualnej wiedźmie nawiedzającej świat bo tak, brakuje powodu i celu istnienia, jednak sam jej koncept jako złego wydaje mi się w miarę ciekawy.
Rujnowana jest ona jednak przez twój brak wprawy w budowaniu napięcia, przykładem którego jest wisielec znajdujący się ledwo co po rozpoczęciu mapy. Śmierć leśniczego nie została w żaden sposób wykorzystana, co jest dla mnie okropnym posunięciem, nie dość że element pasujący bardziej do tworzenia punktów kulminacyjnych lub zwrotnych, jest użyty w czasie rozwijania klimatu, to bohater nawet tego chyba nie zauważa.
Podejrzewam te zaburzenia w procesie kreowania klimatu, za twoją chęć skondensowania całej gry w mniej niż półgodziny. Nie chcę cię przez to winić, sam wiem że bardzo trudno wykonać coś dłuższego niż kilka minut, jednak przypuszczam że mógłbyś troszeczkę rozciągnąć rozgrywkę przy pomocy większego terenu, i nawet może zmienić kolejność niektórych wydarzeń, nie wpływając negatywnie na samą mapę.
Wracając do trupa, wszystko również wskazywało, że osobą odpowiedzialną za wisielca była transseksualna wiedźma, która po przeistoczeniu się w byt, czerpiący siłę z ludzkiego strachu, pozwalający jej manipulować czasem i przestrzenią, przybrała formę nożownika, mimo zastania powieszonego ciała a nie zasztyletowanego gdzieś w kałuży krwi. Gdy przyszło już mi się jednak zmierzyć z winowajcą, po jego absurdalnym zeskoczeniu z korony drzew, jego frontalny atak w zupełności nie pasował do postaci, którą zamordowany leśniczy musiał zauważać.
Następująca ucieczka po odkryciu prawdziwej formy napastnika, była jednak już wyjątkowo źle zrobiona. Rozumiem możliwy brak chęci, przy budowaniu lepszego terenu, ale to jednak nie usprawiedliwia nikogo do tworzenia płaskich torów, na których jedynymi przeszkodami będą sporadyczne obarierowane hałdy ziemi.
Nawet nie będę się wypowiadał bezpośrednio na temat tej ogromnej instrukcji, która została wyświetlona przed ucieczką. Możliwość interakcji za pomocą pierwszego miejsca w hotbarze, która była wtedy najdłużej wyeksponowana, uważam za zbędną, ponieważ przez większość rozgrywki była ona pomijana. Czemu nie była ona użyta przy wszystkich komputerach i innych miejscach, gdzie trzeba było kliknąć coś na chacie? Ten mały szczegół miał moc przemienienia całego Strachu przed Nim biernych części tej przygodówki w aktywne doświadczenia Szarolasu, pomyśl tylko gdyby zamiast otrzymywać komunikat przy plamie krwi, uważny gracz miałby opcję odtworzenia wypowiedzi po swoim odkryciu.
Podsumowując moje myśli, i wytykając spadające drzewo będące prostopadłościanem z drewna, którego nikt nie jest w stanie obejść, widzę wyraźnie po ilości użytych mechanik, że starałeś się wybudować mapę horror jak "przygodową", ale nie zwróciłeś uwagi na sedno horrorów, chciałeś je tylko odtworzyć zabarwiając fabułę niepokojącymi elementami grozy. Wynikiem wszystkiego jest moja ocena twojej twórczości jako posiadającej problemy tożsamościowe opowieści, która mimo swojego interesującego zamysłu, nie byłą w stanie go odpowiednio zrealizować.
Całuski
~a
BrickStudio 1 rok temu
Całkiem spoko. Ale to nie horror sory XD. Trochę nieścisłości fabularnych ale nawet git w skali od 1 do 10 ja daje 6.5 ~Kafka
XDPawcio8 1 rok temu
Odwaga to panowanie nad strachem, a nie brak strachu